Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Az alvás képes leírás - Alvás.tlap.hu
részletek »

Az alvás - Alvás.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: alvas.tlap.hu » Az alvás
Keresés
Találatok száma - 15 db
5 dolog amit tudni kell az alvásról

5 dolog amit tudni kell az alvásról

Az álmatlanságot például a legáltalánosabb alvászavarnak tartják, holott az amerikai Nemzeti Egészségügyi Intézet szerint az embereknek csak 10 százalékát érinti. És az esetek többségében a tünetek mögött más (gyakran mentális) betegségek, netán a kávézás vagy gyógyszerek hatásai állnak.

A pihentető alvás titkai

A pihentető alvás titkai

A vitaminsziget.com útmutató az egészségük megóvásáért tenni akaróknak. Írásainkban, enciklopédiánkban,szakértő rovatunkban sok érdekes témát boncolgatunk, áruházunkban bevizsgált és szigorú gyártási technológia alapján káros, szintetikus alapanyagok felhasználása nélkül előállított termékeket forgalmazunk (GMP, BDIH) nem biztosítva egyetlen termékgyártónak sem kizárólagosságot, megőrizve ezzel függetlenségünket. Termékeinkre 100%-os visszavásárlási GARANCIÁT vállalunk

Alvás - Wikipédia

Alvás - Wikipédia

A reggeli fény a becsukott szemen keresztül az agyba jut, és ott az SCN a tobozmirigy melatonintermelését csökkenti, ezáltal elősegíti a szervezet ébredését. Sötétségben a folyamat fordított módon játszódik le: a fény hiánya a tobozmirigy stimulálásával növeli a melatonin termelését, ez pedig elősegíti az elalvást. Az alvási problémák sokszor azzal függnek össze, hogy a szervezet belső órája és a külvilág órája nincs egymással szinkronban (ez könnyen előállhat például éjszakai műszak esetén, vagy időzónákat keresztező utazás alkalmával (a jelenség neve: jetlag), de a Föld körül keringő űrhajósokon is megfigyelhető).

Alvás közben megváltozik az agyműködés

Alvás közben megváltozik az agyműködés

Egy, a Neuron című szaklapban nemrég megjelent cikkben Dr. Marcos Frank és Dr. Sara Aton a világon elsőként számoltak be az emlékek keletkezéséről és az agyban közben végbemenő sejtszintű változásokról.

Alvás, álom, bioritmusok

Alvás, álom, bioritmusok

Életünk majdnem egyharmadát alvással töltjük, ami azt jelenti, hogy egy 70 éves ember életének 23 évét ágyban párnák közt töltötte. Ez nem kis mennyiségű idő, és ennek megfelelően nagyobb figyelemre tarthat számot a jövőben.

Hirdetés
Alvásgyógyítás

Alvásgyógyítás

Éjszaka kellemetlenül forgolódik az ágyában? Nem tud aludni? Ezáltal nem tud a munkahelyén teljesíteni? Ne várja meg, míg a helyzet komolyabbra fordul! Ha szeretne éjjel aludni, és mosollyal az arcán ébredni, akkor itt az idő, hogy felkeressen minket! Terápiás megoldásunk előtt töltse ki az alvástesztet, vagy iratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre, melyben tanácsokat adunk az éjszakai pihentető alváshoz. A SLEEPWELLNESS egy olyan módszer, amelynek segítségével a pszichés alvászavarokban szenvedő embereket ?meg lehet tanítani? aludni. A módszer kiválóan alkalmas arra, hogy kb. 8 -12 alkalom alatt a kliens elsajátítson olyan tudást és olyan új életkészségeket, amelyek alkalmazásával a jó alvás /sleepwellness/ szinte bármikor elérhető lesz számára.

Az alvásról - Dr.Immun

Az alvásról - Dr.Immun

A modern alváskutatás az elektrenkefalográfia (EEG) bevezetésével kezdődött. A módszer neve 'elektromos agyírást' jelent. Az alvás Shakespeare Macbeth-je számára napi halál, Samuel Johnson angol író és szótárkészítő szerint pedig ellenállhatatlan bódultság. Mindketten tévedtek: a kutatók kimutatták, hogy agyunk alvás közben is serényen dolgozik. Az alvás modern személete századunk húszas-harmincas éveitől hódított tért, amikor elektroenkefalográfiával (EEG) kezdték tanulmányozni az alvó ember agyhullámait. Kiderült, hogy az agyhullámok alvás közben is változnak.

Egészséges alvás

Egészséges alvás

Az alvás körülbelül az egyetlen dolog az életünkben, ami iszonyúan élvezetes, nagyon boldoggá tesz és csak extrém formájában lehet káros. Az egészségre gyakorolt hatásai pedig kétségbe vonhatatlanok: alvás közben újratermelődnek a szervezetünkben bizonyos hormonok, melyek többek között a sejtek regenerálódásáért felelősek, a szervezet és az agyi memóriafunkciók is javulnak. Például ezért nem éri meg úgy készülni a vizsgákra, hogy mesterségesen ébren tartva magunkat, napi 20 órákat tanulunk.

Kevesebb alvás is elég?

Kevesebb alvás is elég?

T szerkesztőség! Ajánlott cikkem nem feltétlenűl relevás az önök oldálán szereplő cikkek ismeretében, bár kétségtelen hogy egy sportoló számára mindenképp érdekes élettani összefüggést fed fel ami az alvás, pihenés és az aminósavak viszonyára mutat rá! Remélem megtetszik. Üdv, Benkei Balázs

Hirdetés
Mennyi alvás elegendő?

Mennyi alvás elegendő?

Az állatkísérletek azt mutatták ki, hogy az alvás annyira fontos a túléléshez, mint például a táplálkozás. Például az egyébként átlagosan 2 - 3 évig élő patkányok mindössze 5 hétig képesek élni, ha megfosztják őket az alvás egyik (a gyors szemmozgású ún. R.E.M. szakaszától) és csupán 2 -3 hétig, ha egyáltalán nem aludhatnak. Nagyjából ennyi idő alatt következik be nálunk az éhhalál is.

Miért alszunk?

Miért alszunk?

Habár félretehetjük az alvást, hogy a napi időbeosztásba még több dolog férjen bele, az alvásigény előbb-utóbb elodázhatatlan lesz és kénytelenek leszünk nyugovóra térni. Ez a mindennapos jelenség egy adenozin nevű vegyületnek köszönhető. Ennek a természetes kémiai anyagnak a szintje folyamatosan nő a vérben az ébrenlét alatt, és csak alvás közben bomlik le.

Pihentető éjszakai alvás

Pihentető éjszakai alvás

Nincs felnőtt ember, aki ne szenvedett volna már egy-két rossz éjszakától, amikor csak hánykolódik, forgolódik reggelig. Ez nem szükségszerűen az álmatlanság jele, hiszen egy-egy éjszakán előfordulhatnak álmatlan időszakok is. Akkor van baj, ha az álmatlanság gyakran előfordul, s ettől másnap kimerültté, ingerlékennyé válunk. Vizsgálatok igazolják, hogy a népesség egyharmada szenved álmatlanságban, ami állandó forrása a rossz közérzetnek.

Sok alvás - jó memória

Sok alvás - jó memória

Egy tanult információ sokkal könnyebben rögzül, ha a tanulás után alszunk - mutatott rá a Pennsylvania Egyetem egyik kutatócsoportja. A kutatók nem maguk dőltek le szundikálni egy különösen jól sikerült előadás után, hanem egereket fogtak be. A rágcsálókat egy bizonyos helyen vagy egy meghatározott hang után elektrosokkal ijesztgették. Ha ez nem lett volna elég, egy részüket ezek után tíz óráig nem hagytak aludni sem. 24 órával később megismételték a kísérletet, s kiderült, azok az egerek, amelyeket nem hagytak aludni, gyakorlatilag elfelejtették a korábbi negatív élményt: újból beleszaladtak a 'sokkoló' lyukba, s a hangot sem ismerték fel.

Szépítő alvás

Szépítő alvás

Holtidő az éjszaka? Egyáltalán nem, és a szépségápolás terén főleg nem! Az alvás az egyik legjobb időszak a bőr táplálására, hiszen a test regeneráló funkciói ekkor a legerőteljesebbek. Ha ebben az időszakban megkapják a szükséges tápanyagokat, azok nagy hatásfokban fognak majd beépülni!

Vincze Memory: Memory párnák, matracok, huzatok webáruháza

Vincze Memory: Memory párnák, matracok, huzatok webáruháza

Vállalkozásom nemrég kezdett el egészségmegőrző termékekkel foglalkozni. A nagy érdeklődésre való tekintettel a vevőink igényeinek és a mai trendnek megfelelően úgy gondoltam, hogy egy webáruház jó választás lehet számomra a memory termékek bemutatására és népszerűsítésére. Úgy gondolom, hogy az általam forgalmazott memory párnák, matracok méltán népszerűek az egészségmegőrző termékek piacán, hisz én és a családom is egyaránt pozitív tapasztalatokkal rendelkezünk a memory termékek használatával kapcsolatban. Termékválasztékunkat folyamatosan szélesítjük, igyekszünk a partnereink igényeit, mindenkor a piac változásaira rugalmasan reagálva, maximálisan kielégíteni.

Tuti menü