Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Jó éjszakát gyerekek képes leírás - Alvás.tlap.hu
részletek »

Jó éjszakát gyerekek - Alvás.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: alvas.tlap.hu » Jó éjszakát gyerekek
Keresés
Találatok száma - 20 db
7 rossz szokás

7 rossz szokás

A gyerek fejlődése során gyakran vesz fel 'rossz szokásokat'. Ennek kiváltó oka lehet, hogy valamiért nem érzi jól magát. A rossz szokások tulajdonképpen üzenetek a szülőnek. Érdemes tehát odafigyelni rájuk.

Aludj jól gyermekem!

Aludj jól gyermekem!

Aludj jól, gyermekem! Ez a tanulmány a Dr. Eduard Estivill és Sylvia de Béjar szerzőpáros nevével fémjelzett Aludj jól, gyermekem! című könyvből készült. Sok szülőnek kell hosszabb-rövidebb ideig szembenéznie azzal a problémával, hogy gyermeke sír a kiságya puszta látványától is vagy nem jól alszik. Íme egy egyszerű módszer, amelynek segítségével egyszer s mindenkorra megtaníthatjuk gyermekünket aludni. A cikk természetesen a teljesség igénye nélkül készült, ezért mindenkinek ajánlom a könyvet, amely nem "orvosi szaknyelven" íródott, így nagyon olvasmányosan sajátíthatjuk el az alvásra tanítás minden fortélyát.

Alvással az elhízás ellen

Alvással az elhízás ellen

Te sem szeretsz este korán lefeküdni, bár tudod, hogy másnap nehezen fogsz ébredni? Pedig jó, ha tudod, megfelelő mennyiségű alvás hiányában nem csak nehezebb másnap a suliban koncenttrálni, de felbo Kamasz Panasz

Az alvás és lefekvés rituáléja

Az alvás és lefekvés rituáléja

A 12-18 hónapos kor elérése után a kisgyermekeknek kevesebb alvásra van szükségük. A napközben addig szokásos alvás közül kimarad egy, ahogy a gyerek egyre izgalmasabb tevékenységeket fedez fel magának a ház körül. Amikor a kicsi kezdi kiépíteni az önállóságát, problémák adódhatnak az éjszakai alvással is.

Csecsemőkori alvászavar

Csecsemőkori alvászavar

Mikor fog már jól aludni a gyerek? Mit tehetünk a nyugodt éjszakák érdekében? A csecsemőkori alvászavar sokáig húzódhat, szélsőséges esetben akár 6 éves korig is tarthatnak a nyugtalan éjszakák. Az alvással, elalvással kapcsolatos gondok azonban különféle formákat ölthetnek a különféle életkorokban és okaik is egészen másban találhatóak meg, mint ahogyan a megoldás is mindig más.

Hirdetés
Fejfájás gyerekkorban

Fejfájás gyerekkorban

A gyermekkor központi fogalma a fejlődés. Minden életszakasznak megvan a maga speciális feladata, amelyben akkor a gyermek a legtöbbet fejlődik. A fejlődés üteme egyénenként változik, de a fejlődési szakaszok sorrendje állandó. Az élet első éveiben nagyon sok mindent meg kell tanulnia a gyermeknek.

Focimix ágyneműk

Focimix ágyneműk

Ágyneműk futball rajongóknak. Anglia / England [512]: Arsenal | Chelsea FC | Manchester City | Liverpool FC | Manchester United | Millwall FC | Newcastle United | Tottenham Hotspur | West Ham United | Everton | Aston Villa | Leeds United | Fulham Hollandia / Nederlandse Hollandia / Nederlandse [2]: Ajax Amsterdam Írország / Ireland Írország / Ireland [0]: Magyarország / Hungary Magyarország / Hungary [0]: Németország [1]: Bayern München Olaszország / Italia Olaszország / Italia [88]: A.C. Milan | Juventus FC | Internazionale | Lazio | Fiorentina Skócia / Scotland Skócia / Scotland [33]: Celtic FC | Rangers FC Spanyolország / Espanola Spanyolország / Espanola [63]: FC Barcelona | Real Madrid

Gyermekkori alvászavarok

Gyermekkori alvászavarok

Gyermekkori alvászavarok - WEBBeteg Orvosoktól betegeknek hitelesen - Pszichés problémák. Arra már több kutatás is felhívta a figyelmet, hogy a kevesebb éjszakai alvás több viselkedési zavarral jár napközben, illetve hogy az iskolai teljesítmény rovására megy. Nemrégiben az is kiderült, hogy az alvászavarral küszködő gyerekek sokkal hajlamosabbak a depresszióra és a szorongásos betegségekre.

Ha nem jön az álom

Ha nem jön az álom

El kell fogadnunk, hogy a terhesség megváltoztatja az életünket, és ezen belül az alvási szokásainkat is. Lelkileg készüljünk fel arra, hogy ezentúl lefekvés után nem fogunk azonnal elaludni. Ez az első lépés a nyugodt álom felé.

Hirdetés
Horkolás gyerekeknél

Horkolás gyerekeknél

Nem normális dolog egy gyermeknél, ha jellemző rá alvás közben a horkolás. Egy egészséges gyermek csendben, egyenletesen vesz levegőt alvás közben. Ha horkolás tapasztalható, akkor az valamiféle problémára utal. Ez esetben szakorvoshoz kell vinni a gyermeket.

Ideges gyerekek

Ideges gyerekek

Fékezhetetlenül szilaj, akaratos, hangos és dacos gyermekekre könnyen rámondjuk: idegesek. Amint a láthatóan szorongókra, visszahúzódókra is, holott viselkedésük háttere bonyolultabb annál, mintsem egyetlen jelzővel érzékeltethetnénk. Az viszont tény, hogy sok fiatal küzd a magatartás zavarával.

Közös alvás

Közös alvás

Történetek a babájukkal közösen alvó szülőktől: a közös alvás védelmező hatásai A következő idézetek tanácsadóimtól származnak. Ők olyan képzett anyák, akiknek jól működnek az ösztönös megérzéseik. Sokan közülük gyermekápolóként dolgoznak. Néhányan a hirtelen bölcsőhaláltól való félelem miatt aludtak a babájukkal. Ezek az aszszonyok ismerik a kisbabákat.

Lilibel baba-mama kiságy

Lilibel baba-mama kiságy

A Lilibel baba-mama kiságy egy speciális babaágy újszülötteknek és csecsemőknek. Nyitott oldalával biztonságosan a szülői ágyhoz csatolható, így kisbaba és anyukája szorosan egymás mellet, mégis külön ágyban aludhat. Használatával az édesanya éjszakái sokkal nyugodtabbak lesznek, hiszen nem kell minden egyes alkalommal felkelnie kisbabájához, hogy megszoptassa, betakarja vagy visszaadja a kiesett cumiját. A baba-mama kiságynak további előnye még, hogy édesanyjuk közelében a kicsik sokkal nyugodtabban alszanak, életfunkcióik stabilabbá válnak és éjszaka sem kell nélkülözniük édesanyjuk számukra oly fontos jelenlétét.

Megoldások nappali alvásproblémákra

Megoldások nappali alvásproblémákra

A nappali alvás fontos eleme gyermeked mentális és fizikai fejlődésének. Az alvás felfrissíti a kisgyereket, hogy a nap további részében is energikus és összeszedett legyen és képes legyen a tanulásra. Egyes kutatások azt is kimutatták, hogy a nappal is alvó gyerekek rugalmasabbak, jobb az alkalmazkodókészségük, hosszabban képesek figyelni és kevésbé nyűgösek, mint nem alvó társaik.

Mit tehetünk a nyugodt éjszakáért?

Mit tehetünk a nyugodt éjszakáért?

Ezzel a hosszabb lélegzetű írással a 0-3 éves korú gyerekeket nevelő szülőknek szerettünk volna segíteni, azoknak, akik a leggyakrabban küzdenek az alvásból eredő problémákkal. Receptet nem lehet adni, nem is ez volt a cél. A közel két év alatt érkezett kérdések alapján igyekeztem olyan összefoglalót készíteni, ami talán segít elindulni a szülőknek a nyugodtabb éjszakákhoz vezető úton. Az írás végén található rövid irodamjegyzék a kérdés után részletesebben érdeklődő olvasóknak nyújt kiindulási alapot.

Mozgásfejlődés és alvás

Mozgásfejlődés és alvás

Az alvás és ébrenlét egymást követő és egymást feltételező ciklusos aktivitások. Az alvás során szervezetünk takarékműködésre kapcsol, pihen, környezetünkkel való kapcsolatunk ilyenkor nagyon laza. Alvással töltjük életünk legalább 1/4-1/3 részét A felnőttek döntő többségének napi 6-9 órányi alvásra van szüksége, a túl kevés és túl sok alvás egyaránt okozhat nappali fáradtságot. Az emberek legalább 30 százalékánál fordul elő orvosi segítséget igénylő alvászavar. A kialvatlanság nappali fáradtságot és álmosságot okoz, negatívan befolyásolja a hangulatot, a memóriát, a koncentrálást, depresszióhoz vezethet, rontja a munkahelyi teljesítményt, növeli a baleset kockázatát. Az alvászavarok négy nagy csoportba sorolhatók: i) inszomniák (álmatlanság, alváselégtelenség), ii) hiperszomniák (nappali aluszékonyság), iii) paraszomniák (alvás alatti rendellenes mozgásjelenségek), iiii) az alvás-ébrenlét ciklus zavarai. Az alvászavarok diagnosztizálása és gyógyítása interdiszciplináris terület: rendszerint az ideggyógyászok (neurológusok), elmegyógyászok (pszichiáterek), geriáterek (idősek gyógyítására specializálódott orvosok) és tüdőgyógyászok (pulmonológusok) azok a szakemberek, akik a legnagyobb ismerettel és tapasztalattal rendelkeznek ezen a területen.

Nem alszik a gyerek!

Nem alszik a gyerek!

A felnőttek alvásigénye is eltérő - van, akinek napi kilenc órára van szüksége, másoknak a kétharmada is bőven elég -, a csecsemőknél és kisgyermekeknél sincs ez másként. Ha egy gyermek napközben aktív, nem ragad le a szeme folyton, nem nyűgös, látszik, hogy kipihente magát, akkor felesleges erőltetni a több alvást - mondja Honinger Nóra, pszichológus. Baj akkor van, ha a gyermek (és a szülő) teljesen elcsigázott, mégsem tud aludni éjszakánként.

Tuti menü